25 September 2008

Special Entry.

Happy birthday Alif! Seperti yang kamu mahu. Nah, ni dia entry khas untuk kamu. Mentang-mentang kamu adalah birthday boy, demand lebih ya kamu. Nasib baik kita kawan. Kalau tak harapan saya nak mengadap dunia blogging ini semula. Poyo je kan? But Alif, u patut berterima kasih kat I sebab entry special ni tau.

Kita start dulu dengan macam mana kita boleh kenal. Back to 2007 birthday Fitri & Azah. Tu first time kot I nampak u memandangkan kita lain fakultikan. But surely la kan u tak nampak I sebab saya memang seorang yang penyenyap serta pemalu. Haha. Ataupun kamu sibuk bersama pasangan kamu waktu itu sampai tak nampak saya. ;p
So tu la first time saya ternampak kamu dan geng-geng kamu. But time tu macam tak penting sangat kot. Sampai la time birthday Illehyana awal tahun ini I join lagi birthday party itu yang buat kiteorang jumpa. But that moment memang I malas nak tegur u memandangkan saya tidak kenal kamu. Tapi ada la juga saya bercakap-cakap dengan Syafiq yang peramah itu.

Tak lama lepas tu ada nombor aneh text me and it is you. Khalif. Haha. At first banyak kot kita cakap pasal bola. Kan-kan? Tak ingat meh. But then boleh jadi rapat pula memandangkan saya tahu saya ini sedikit peramah terlebih. So since that la kan kita rapat. Saya tahu saya gila. Our first dinner sama kat Singgah Selalu and saya rasa saya tepu kot nak cakap apa. But time tu saya agak kagum dengan kamu sebab kamu berani jumpa parents saya minta kebenaran nak bawa saya keluar.

Owh bila ditanya balik macam mana kamu kenal saya, kamu kata saya budak kuda. Heh. Begitu buruk itu nama. Semua kerja Faiz la ini kan. Budak kuda yang ‘comel’ la kononnya. Kalaulah kamu tahu betapa comotnya saya waktu menunggang kuda dan selepas menunggang kuda itu. Lagipun sekarang saya dah pencen bermain kuda. Pencen sekali lagi. ;p

Lepas tu bla.. bla.. bla.. takkan nak cerita semua kot. But we really enjoying our friendship kot walaupun tak rapat mana. If I gedik u, u pembuli i. Heh. Ada je u nak buat I rasa tak keruan kan. Pengkejam!

Owh Alif. Sorry tau malam semalam, bukan saya tak mahu mengikut kamu keluar, tapi saya dikalangan mereka-mereka yang ingin mensuprisekan kamu walaupun saya tiada di situ time midnight. Lain kali jangan emo berlebihan ya Alif. Mereka sayang kamu sangat-sangat la!

Ok la birthday boy. Saya mahu wish kamu Happy Birthday sekali lagi. Semoga kamu panjang umur, dimurahkan rezeki serta dipercepatkan jodoh. Semoga hubungan anda dan kekasih anda berkekalan hingga ke jinjang pelamin. Nak kawin nanti jemput tau. ;p
p.s : Enjoy ur day lelaki tua.

2 comments:

affanazami said...

i really love that pic!

Syafiq Suraji said...

ahehe....here,s the photographer...