01 September 2011

Facts about my EID 2011


V for victory abah cakap. Sebab we managed to puasa penuh without ponteng dengan sengaja and yeah this year raya macam falls down perfectly, siap masak on time, gotong-royong kemas rumah. I am so glad to be in this family. Ehem, to have abah wearing something like that during Raya eve susah you know. Thats why kami happily ambil gambar.



For second day raya V pose;





Fact about Diana Naubi's raya

#1 I am officially Naubi's family driver. Which I memang dengan rela hati akan ambil kunci kereta start kereta menjalankan tugas memandu dengan selamat. The good thing is, I am in control of the radio! Muahahahaha.

#2 First day raya all the way to Singapore I try untuk cari lagu raya and sing along to it. And for the first time, I had fun singing lagu raya. Macam feel balik kampung is all around me. Cuma, I balik 'bandar' bukan balik kampung.

#3 My favourite dish time raya sambal goreng masakkan mak. Terbaik gila jumpa time raya tapi time kena potong bawang, bawang merah, cili - boleh nangis woo. Mak tak blender tapi kami kena potong halus punya. 


#4 This is my first year of giving kids duit raya. Which I might say, it is quite an experience la bhaii. Dah kumpul duit since last month hanya untuk raya. Thank god pakaian raya masih di sponsor kalau tak kopak beta. Bhahaha.

#5 I have 3 baju kurung, which dua mak pilihkan, 1 i pilih sendiri. Kalau cik Diana yang pilih sendiri mestilah kaler merah dan mestilah merah jadi favorite di hati. Tapi lepas raya probably dah takde peluang pakai baju kurung kecuali pergi kenduri kawin. Sila kawin jemput saya! Haha

#6 Tiap-tiap hari I pergi hospital melawat cousin I sakit. Wishing the best for him. Insya Allah.



So probably I don't have any extra ordinary plan. Esok kerja. But Sabtu I terpaksa apply annual leave sebab maybe akan konvoi raya with Singapore family. Wehuu. Gonna eat a lot as I've lose few kgs during Ramadhan. Kena top up weight balik ni. Mesti.




p.s: Yes, I paling suka pose V dengan family I. Peace y'all, peace be upon you.

2 comments:

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Diana!suka tgk pic u n ur fam =)

AnneAnne said...

Hey, selamat hari raya to you too babe. :)


hehe. time raya je i boleh amik gambar dengan family i.