09 January 2011

Tak gebu yang boros.

Selamat sore rakan-rakan!


So hari ini kita busy dengan family, even hari Ahad biasanya kita bertidur-tidur tapi minggu ini kita bergerak-gerak pergi sana pergi sini. Tapi kali ini bergerak sana-sini pun risau duit terhabis, nanti spoil la azam tahun baru kita nak saving tak nak boros. Jadi tadi saya keluar sekejap pergi Jusco Bukit Indah yang tak tahu kenapa tiap kali hujung minggu mesti penuh parking lot dia padahal tak adalah sampai ada movie kan.


Apa yang kita nak cerita pasal abah. Abah kita penjimat, dia selalu je pesan baik simpan duit untuk masa hadapan. Tak payah beli benda yang unnecessary sebab nanti lepas 10 hari beli mesti rasa macam menyesal. Atau mungkin kalau kita kata nak beli something mesti dia akan cakap, "Fikir dulu 10 hari kalau masih rasa macam nak lepas consider semua baru beli" Jadi pernah dulu kita guna tips dia kasi, awak tahu, lepas sepuluh hari even dah termimpi 2 kali, terberangan juta kali pasal heels itu, hari ke-10 kasut itu dah tak ada stock. Awak tahu kita kempunan nak kasut hot gitu. Tapi bila fikir positif jimat juga duit dari layan nafsu dekat kasut tinggi yang jarang kita pakai sebab dah jarang keluar.


Tapikan, tadi kita keluar, nafsu membeli kita tak tertahan, akhirnya sebab dia, kita tumpas terspent seratus lebih dekat barang muka. Which orang tak mampu macam kita dah rasa macam my god baik kita simpan untuk simpanan masa hadapan. Atau mungkin baik pergi bayar PTPTN. (_ _") 


Sebab dia awak;

Encik Lee Min Ho adalah duta Etude House.


Pandai dia guna teknik menggunakan lelaki untuk barang perempuan, jadi gadis yang jatuh cinta dekat LMH macam kita ini mestilah rasa bertanggungjawab nak ada barang yang 'kekasih' kita promotekan. Jatuh cinta kalau masuk dalam kedai Etude House sebab ada poster LMH ni. Suka awak tahu tak. 



Jadikan awak tadi kita beli BB cream sebab BB cream yang kita guna dulu dah habis. Ehem. Lepas consider semua-semua-semua kita pilih.

Precious BB Cream Mineral
(Sheer Silky Skin)

Orang EH itu kata, cream ini untu orang yang muka oily. Tapi untuk yang muka kering boleh pilih yang sama jenis tapi pilih yang Sheer Glowing Skin. Sebab kita tahu kita tak mampu nak beli selalu, kalau kita keluar guna product ini kita ambil gambar and tunjuk hasil okey awak? Tak tipu, BB cream kalau pakai betul boleh buat kulit nampak flawless, pori-pori dan mini-jerawat pun tak nampak. And kita memang prefer BB Cream lebih dari foundation sebab kadang-kadang foundation buat muka kita kalau masuk gambar jadi macam kelabu. 


Lepas itu, kita beli bedak foundation, sebab yang dulu-dulu kita guna dah macam tak cocok dengan muka jadi nak cuba BF saya punya product pula. Even biasanya saya suka pilih bedak asas ada refill sebab nanti tak adalah penuh sampah dekat dunia. Tak apa demi dia, kita try juga satu bedak asas ini;


BB Magic Pact

Ya, kita tahu memang cantik casing dia pasal itu kita pilih dia. Yang ini pun kita tak rasmikan lagi. Tapi mungkin macam bedak foundation biasa. Nanti kalau kita rajin kita review dekat awak pasal benda ini ok. And sekarang kalau spend lebih dari RM50 awak akan dapat paket angpau Etude house, kalau spend lebih RM80 boleh dapat ehem Etude House limited cooler bag! ♥ 
Officially kita dah ada bekas untuk letak barang muka saya awak!



Phew, macam first time je kita nak blog pasal beauty thingy padahal memang kita noob betul pasal make up. Tapi kalau awak nak saya ajar bagaimana bazirkan eyeliner gel awak dengan buat mata hot gini, saya boleh ajar.


Ehem padahal tak hot tapi perasan hot sebab buat muka gila kerek terlebih tengok video Telephone waktu zaman itu. Kita selalunya cuma pakai BB Cream, bedak asas, lip bump, eyeliner untuk keluar. Sungguh tak artis. Nak pakai bulu mata palesu pun malas, untuk certain occasion boleh kot. Eh, kita jarang keluar dah sekarang, jarang ambil gambar. Dah tua mungkin. (-.-")


Ok bye. Jumpa lain kali! Nak main Plants vs Zombies. 




p.s: Maaf abah sebab anak awak terbazir duit bulan ini. ;p.

0 comments: