12 March 2011

SuperMoon

Assalammualaikum. 


First of all, semua sure dah tahu pasal gempa bumi dan tsunami yang melanda Jepun. So mari kita ramai-ramai  berdoa untuk orang-orang Jepun kat sana semoga diorang selamat - itulah yang paling kurang kita boleh buat sekarang dan bukan duk cakap-cakap banyak buka buku sejarah ingat zaman penjajahan. Sungguh, manusia sekerdil kita senang aja ditarik ajal.


Bila ada kes besar gini, I memang rajin google up dan baca anything yang orang suggest I baca. So siang tadi colleague I kasi satu link pasal Super Moon. Tak adalah kata itu adalah kuasa bulan, tapi, saintifiknya tarikan graviti dari bulan yang dikatakan punca sebabnya segala bencana alam - sama macam konsep air pasang surut. Saintifiknyalahkan. Tapi itu semua kuasa Tuhan, mungkin sebab ramai kita yang dah terlupa, terleka jadi diberi bencana besar-besar begini biar sedar sikit, kita cuma manusia yang tak mampu nak halang bencana alam.


Anyway, kita patut bersyukur sebab Malaysia aman makmur and so far kita tak pernah ada bencana alam yang besar-besar. Bersyukurlah walaupun kita hujan tak ada turun salji tak empat musim.



Just now, I baru lepas dinner dengan family. Semua family member ada and the feeling untuk gather berlima sangat best. Sangat rindu ;'(



Biasanya, I bagaikan anak tunggal tiada adik-adik peneman buat gaduh. Bila semua ada baru meriah gila rumah suara sekor-sekor tak nak kalah. Bila semua laptop phone online guna wi-fi tiba-tiba internet connection jadi slow gila. Then blame each other bising complain pasal slow. 


Sungguh rindu hidup berlima, zaman semua masih sekolah menengah ramai-ramai. 




p.s: Esok kat JB ada Jom Heboh. Sure sesak. Tolonglah tak sanggup hadap jam. (T.T)

0 comments: