25 May 2010

I like u

Oh, ini post yang ke 501, jadi nak kongsi cerita kisah lama.




Dulu-dulu waktu saya tahun 1 semester 2, saya sangatlah amat selekeh, noob dan berambut pendek tak terurus serta pakaian cuma pakai baju pasar malam. Walaupun waktu itu ada kekasih jarak jauh yang tidak setia, saya yang tidak setia pun masih pandang-pandang jeling-jeling dekat orang lain. Sampai satu hari tengah enak-enak makan tengah hari dekat cafe Cengal, mata saya terpaku dekat satu susuk tubuh yang menarik perhatian. Muka dia mirip Theo Walcott, pemain Arsenal kesayangan saya.

Ingat lagi waktu pertama kali nampak Theo Walcott masuk padang. Sekali pandang, hati dan mulut menjerit, "Woah, he is my type of guy!" dan officially saya bercinta imaginasi dengan Theo Walcott. Itu cerita pemain bola itu.

Ok, sambung balik. Saya nampak seorang senior yang mirip Theo Walcott dan officially saya gelar dia abang Theo. (_ _") Bila tiap kali nampak dia mesti jantung berdegup-degup-degup, macam nampak artis pula rasa. Padahal tak ada apa pun. Eh sila take note, bila minat doesnt mean kita nak buat boyfriend. Bila minat-minat orang gini, macam ada rasa seronok sikit life dekat U kot. Kotlah kan.

Pernah saya ingat waktu saya berjalan pergi Cengal seberang jambatan, punya seronok bual-bual dengan Anis pasal result, kerja and current life, tiba-tiba terperasan ada orang dekat belakang, thought itu orang-orangan biasa, bila toleh, my god itu abang Theo saya! Sedih, kalau tahu mesti awal-awal kasi dia potong lepas itu tengok dia dari jauh.

Tiap kali awal semester mesti tengok jadual dia juga in case ada dekat blok berdekatan. Lepas itu siap ingat waktu dia makan setiap hari - possibility nampak abang Theo dekat kedai makan then makan pada waktu yang sama sambil jeling-jeling tengok dia tapau lepas itu dia senyum. Alah!

Kalau ambil slip exam, mesti curi-curi tengok dekat tempat senior tengok dia dah ambil ke belum. Kalau lalu depan blok dia mesti tengok kereta dia ada ke tak. Kalau pergi fakulti harap-harap terbump dengan dia. Kalau ternampak dia pandu kereta mesti rasa nak lambai excited, tapi apakan daya. *Sighs

Mungkin dia pun tak pernah perasan ada budak junior yang gila obsess diam-diam konon-konon bercita-cita nak jadi secret admirer berjaya padahal kadang-kadang rasa diri sendiri macam creepy sebab beraksi seperti psycho. Mungkin dia pun tak pernah perasan saya - tapi it should be dia tak perasan sebab saya kan cuma nak jadi secret admirer orang saja.

Bila dah tahun 4 tak ada senior kegemaran lagi, tapi mujur ada prince charming sampai dan selamatkan saya dari ahli sihir yang kejam. Mungkin dia tak sehot Theo Walcott, muka dia mirip binatang hodoh Dota. Tapi dengan muka mana boleh bawa gembira. Jadi saya bersyukur dengan apa yang ada, at least dia tak pinjam duit saya lepas itu tak bayar balik dan berlagak konon-konon aku kaya. HAHA. 


Oh, kejap tadi baru jumpa abang Theo dalam facebook. Tapi kenapa dah rasa kosong? He he he. Tak add tapi pandang ingat kenangan dulu. 

Sekarang ini saya minat dekat orang muka macam Lady Gaga. Macam mana nak cari kakak senior pakai baju renang jalan-jalan?

4 comments:

op terq said...

muka dia mirip binatang hodoh Dota

hahaha ayat yg xbole blah laa..nie mesti geram sngt sbb hakim gile dota tu..kui3 smpi org hensem die kate mcm binatang hodoh da..ngehh

AnneAnne said...

hahahahahaha. tade la, yana dah immune dgn madu yana tu. tp betul hakim mmg hodoh. lalala~

aryanti said...

hahaha...abg theo..
kenangan dulu2...

AnneAnne said...

ahahaha. pegi add die kt fesbuk sane. gila pemalu yana tamo add. gaga